There was an error in this gadget

Saturday, February 04, 2012

hangtuah sebenarnya TAKWUJUD?

Views
assalamualaikum..
mika buat entry ni sebab teringat USTAZAH (lecturer) mika cakap.
sebab bussy so kami jarang tengok NEWS on tv..
so, ceritanye macam ni...
berkisahkan TAMADUN ISLAM.

ustazah kata kajian mengatakan yang hangtuah tak wujud, eh kami pun macam PELIK...
dialognye macam ni:

ustazah: saya baru tengok berita semalam yang sebenarnya hangtuah tu takwujud, siapa yang taksedih saya baru je pergi melaka minggu lepas melawat tempat2 macam perigi hangtuah.
kami : eh, kenapa pulak macam tu ustazah, kan hangtuah tu dah berpuluh2 tahun orang percaya yang dia tu memang wujud masa dulu.
ustazah : memang, tapi kajian dah dibuat tiada tanda2 yang hangtuah tu wujud. yang saya takutkan adalah kalau tengok keadaan semasa SEKARANG, saya takut orang KAFIR mula nak kata yang NABI MUHAMMAD tu tak wujud, yela sedangkan hangtauh yang berpuluh2 tahun orang percaya dia wujud inikan pula NABI kita. orang KAFIR kan sekarang cuba nak jatuhkan ISLAM. 
 ok..korang boleh faham tak pe yang mika cuba nak sampai kan kat korang? apa komen korang?

sila klik semua ni lau nak tau apa yang korang boleh dapat [KLIK SINI][KLIK SINI][KLIK SINI][KLIK SINI]


0 doakan mika gemuk:

Post a Comment

LOVE

Daisypath Anniversary tickers