Wednesday, June 06, 2012

Blincon BB brown

Views
Salam, harini nak update pasal contact lens yang aku pakai, aku pakai Blincon BB Brown, sepatutnya nak grey tapi kena order pulak haish, aku beli hari sabtu, tapi ahad pagi aku nak pergi melaka.

So, tak boleh nak tunggu. Dulu aku beli Blincon Secret Black sebab suka mata nampak bulat je..hehe..

KANTOI rahsia aku! tapi aku pakai ni sama je macam secret black. what ever lah, so far aku dah 5tahun aku pakai lens.

Blincon BB brown


Jenis contact lens yang aku pernah pakai :
1. Acuvue Clear
2. Baunch Lomb
3. Freshlook
4. Geo (Korea) yang ni 1st di beli oleh someone dekat Zainatun Adilah masa aku form 5 tahun 2009
5. Blincon (sepasang lens boleh pakai 3bulan made in Korea, tapi aku beli dekat kedai spect bukan online)


 dah pakai lens jangan pulak lupa nak rendam! contact lens pun macam mata jugak, tak boleh kering nanti pedih.. lens kalau dah kering korang pakai pun pedih! 


Solution yang aku ada, Opticare tu aku baru guna yang Renu tu dah habis. Lupa nak buang.

Jenis Saline atau Solution yang aku pernah pakai:
1. Renu
2. Opticare (baru try nak guna, tapi kureeeeng la)
3. Solocare (solution yang paling soft untuk contact lens yang pernah aku guna)
4. Complete

 ni lah dia hasilnya..haha

NOTE : saya pakai LENS sebab saya rabun jauh, power -3.50 harap maklum, bukan saja2 pakai lens sebab nak cantik atau apa ye :) sebab bosan pakai yang colourless so nak pakai balik yang colour. :)

4 comments:

  1. Mata kaburkah atau rabun ?... kalau sebab nak berhias tak boleh rasanya guna contact lens tu... sekadar peringatan... >.<

    ReplyDelete
  2. @ikmal, mata rabun lol.. -3.50 saya ni rabun since darjah 1, tapi pakai spec darjah 3 :) bkn saja2.. :)

    ReplyDelete
  3. salam..

    bg akak la sama je mana2 solutions pn..skrg dh tak pakai contact lens...rasa mcm nak pkai je balik ni hehee..

    ReplyDelete
  4. waaahh..rindu nak pakai blinkon bb kaler brown..huhu..

    ReplyDelete

LOVE

Daisypath Anniversary tickers