Friday, June 08, 2012

Fungsi CCcleaner?

Views
Assalamualaikum.
Harini nak update pasal CCcleaner sebab tadi aku kemaskan file,folder and subfolder aku dalam laptop supaya lagi senang nak cari file.

agak besar size delete sebab aku pindah folder delete folder buat folder :)


Apa yang korang tau pasal CCcleaner ni?

Apa patut korang buat dengan CCcleaner ni?

Korang check dulu kat Desktop korang ada ke tak.. Kalau ADA? Aku nak tanya korang ada guna atau setakat BUAT PERHIASAN JE? 

CCcleaner ni jangan hanya cukup syarat ada then dah SAFE korang punya laptop atau PC tu, korang mesti selalu MAIN benda ni untuk ringankan korang punya laptop/PC. 

kenapa aku kata kena SELALU MAIN? tu kejap lagi aku jawab. sekarang aku nak tanya lagi, laptop atau pc korang tu memang korang sorang je ke yang guna? atau adik-adik guna, kawan-kawan guna? korang tau pe yang dorang bukak? TAKTAU kan?

sekarang aku nak korang tau benda yang IF korang tak tau lagi pasal CCcleaner ni.

korang tau apa itu Temporary Files? Apa jadi kalau terlalu banyak temporary files? tau apa effect kat laptop/Pc korang? TAKTAHU? 

Setiap benda yang korang browser ada temporary files, benda ni kalau korang tak CLEAN kan atau dalam erti kata lain file tersebut BERTINDIH-TINDIH boleh sebabkan laptop/pc korang lembap tahap gaban! atau BERAT la.

Cara nak guna CCcleaner (mesti ramai yang tau):
  • Double click and clean kan je
  • Kena selalu pakai benda ni SETIAP KALI BARU START LAPTOP dan SEBELUM OFF LAPTOP.



oklah itu sahaja yang aku nak share! jangan reti nak jaga luaran laptop atau pc tu, DALAM pun kena jaga. 

SELAMAT RAJIN MENGGUNA YE! :)


0 doakan mika gemuk:

Post a Comment

LOVE

Daisypath Anniversary tickers