Tuesday, June 12, 2012

eye drops boleh guna untuk cuci hidung

Views
Salam, harini tak tahu nak wat apa.boring gila!
macam tajuk kat atas tu, korang tau ke tak eye drops boleh guna untuk cuci hidung?
mesti ramai yang tak tahu kan?
apa yang dimaksudkan dengan cuci hidung tu just drops kan je kat dalam hidung, bukannya korang ambik eye drops tu tonyoh macam cuci dengan air paip.. BUKAN BUKAN BUKAN ok!

tak percaya eye drops boleh guna untuk hidung?
nah ini buktinya!

SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK LEBIH JELAS




dilabel untuk hidung

nak tahu macam mana aku boleh dapat eye drops ni? korang sendiri boleh nampak stiker tu ada nama aku kan?

doktor cakap ini memang EYE DROPS tapi pe fungsi eye drops? untuk mencuci mata bukan?
doktor cakap ini pun boleh guna untuk cuci hidung.


soalan : KENAPA NAK CUCI HIDUNG?jawapan : sebab masa tu hidung aku sangat-sangat kering sampai kan aku korek habis berdarah.  

soalan : KENAPA HIDUNG KERING? 
jawapan : sebab faktor perubahan cuaca (masa time tu aku kat melbourne udara kering), apatah lagi aku tak pernah nak flight, doktor cakap boleh juga disebabkan oleh faktor graviti.(aku tak tau sangat benda ni, doc yang bagi tau, dah itu kerja dia mesti dia belajar benda ni)

soalan : CARA NAK GUNA?
jawapan : titik kan je dekat dalam hidung, 2-3 titik sahaja. Untuk siapa yang alami masalah macam aku ni.


TAPI doktor de bagi aku lagi 1 ubat titik tapi yang ni macam asid sikit sebab dia cakap just pakai hanya untuk 3hari sahaja! tak boleh lebih. takut jadi lain pulak nanti.
malangnya, ubat tu hilang kat rumah sewa aku.

faktor utama ubat titik lagi 1 ni untuk cairkan taik hidung aku yang keras and KERING!

p/s : TAK digalakkan pakai dekat hidung ketika BERPUASA



0 doakan mika gemuk:

Post a Comment

LOVE

Daisypath Anniversary tickers